Min första helg på Malta

Lördagen

den 15 Februari kl.08.15 gick flyget från Vasa som jag började min resa till Malta med. Det flyget gick vidare till Stockholm där jag bytte till ett som gick till Istanbul och sedan i Istanbul bytte jag till det sista flyget som skulle ta mig till Malta. Det var en lång dag men resan gick bra och 2 av flygen hade skärmar i bänkarna så man kunde se på film under resans gång så det gjorde att restiden kändes kortare. När jag kom fram stod taxichauffören till den förbeställda taxin och väntade på mig och jag slapp snabbt fram till mitt boende. När jag kom till boendet mötte jag mina nya rumskompisar och vi presenterade oss. Efter det packade jag upp och gick och kollade mig runt på boendet.

Här kommer en bild från boendet!

 
 
Söndagen
På söndagen for jag in till Maltas huvudstad Valletta och vandrade runt där och kollade på alla fina byggnader och gick i några butiker. Jag var också och gick i en park utanför Valletta och njöt av det fina vädret. På samma gång jag var inne i Valletta passade jag på att köpa ett busskort och kolla upp när bussarna skulle gå nästa morgon och vilka bussar jag skulle ta. Efter det for jag och handlade och for hem till boendet. Här är några bilder från söndagen:
 
 
 
Min resa till Malta blev möjlig tack vare finansiering av ERASMUS+ och projektet EVLEC2! :)
 

Kommentera här: