Mediterraneo Marine Park och Paceville

Lördagen 7.3
När jag vaknade upp på lördagen och åt morgonmål funderade jag vad jag skulle hitta på och jag googlade lite på olika grejer jag hade kollat upp förut. Jag såg att Mediterraneo Marine Park hade öppet och att de skulle ännu ha en reptiluppvisning och delfinshow som jag kanske skulle hinna till.🙂
Jag kollade med bussarna hur jag skulle slippa dit men kom fram till att det skulle ta för länge. Men kvällen före hade vi varit till Sliema med 2 skotrar som vi sedan hade lämnat utanför boendet. Jag kollade om någon av dem var kvar och båda var det så jag tog en av dem och for iväg mot Marine Park. Jag hade maps på i telefonen så jag skulle hitta rätt.
Förstås visade maps den kortaste och snabbaste vägen så på ett ställe var vägen väldigt smal och den gick på något mindre område där det var trångt att möta någon och man måste köra sakta. Vägen dit hade inte den bästa beläggningen heller så det blev en hel del snabba inbromsningar och väjningar för gupp och gropar.😅 Men jag kom fram i tid och hann gå på både reptiluppvisningen och delfinshowen. Det var intressant och underhållande och jag är glad att jag for dit!
 
 
Tyvärr inga bilder på ödlorna och ormarna eftersom det var så mörkt där så bilderna blev inte nå bra... Men här är några bilder av de andra djuren iaf!🙂
 
 
 
 
 
 
 
 
När jag var färdig där tog jag bussen och for till PAMA shoppingcenter i Mosta och handlade lite mat och dricka inför kvällen och nästa dag. Sedan for jag hem till boendet och packade upp. Vi hade bestämt att vi skulle fara till Paceville på kvällen eftersom jag inte hade hunnit vara dit ännu och jag gärna skulle fara dit också åtminstone en gång innan jag far tillbaka hem. Vi förfestade en stund i köket på boendet innan vi sedan tog minibussen till Paceville. Minibussen var helt full för det var så många från University Residence som skulle till Paceville ikväll. Alla var på bra humör och stämningen var på topp, alla sjöng och hade roligt i bussen på vägen dit. I Paceville gick vi runt bland barerna men vi var mestadels på Bellini och Footloose. Vi stannade sedan på Footloose tills bussen hem skulle gå. Det var en riktig rolig lördag och det var kul att vara ute i Paceville!😎✌
 

Kommentera här: